Zasady wnoszenia opłat

Właściciele mieszkań i najemcy mogą opłacać należności wobec Spółdzielni na kilka sposobów:

  • gotówką – w kasie Spółdzielni (ul. Słoneczna 2),
  • przelewem – jednorazowym lub jako zlecenie stałe,
  • na podstawie książeczki opłat lub faktury.

Do każdego lokalu przypisany jest indywidualny numer konta bankowego, który każdorazowo podajemy w piśmie informującym o aktualnej wysokości opłat.

Prawidłowy dowód wpłaty powinien zawierać:

  • imię i nazwisko wpłacającego,
  • tytuł wpłaty,
  • okres, za który jest wpłata,
  • identyfikację lokalu (adres lub kod lokalu),
  • numer rachunku bankowego Spółdzielni.

Brak tych danych może uniemożliwić prawidłowe zaksięgowanie opłat. Prosimy o dokładne opisywanie dokonywanych płatności.

Uwaga: Przestrzegając tych zasad opłaty będą wpływały na właściwe konto Spółdzielni, co pozwoli na prawidłową ewidencję opłat za lokal. Nie liczy się data stempla pocztowego czy bankowego, lecz faktyczny wpływ środków finansowych na konto Spółdzielni.

Rodzaje opłat

Opłaty niezależne od Spółdzielni

To największa część opłat. Spółdzielnia pośredniczy między mieszkańcami a dostawcami mediów i Gminą Miasto Rzeszów. Nie pobiera dodatkowej prowizji. Do tych opłat należą m.in.:

  • centralne ogrzewanie i ciepła woda,
  • zimna woda i kanalizacja,
  • odpady komunalne.
Opłaty zależne od Spółdzielni

Ustalane przez Radę Nadzorczą w oparciu o poniesione koszty utrzymania zasobów mieszkaniowych. Do tych opłat należą m.in.:

  • eksploatacja podstawowa,
  • fundusz remontowy,
  • utrzymanie części wspólnych, konserwacja, administracja.
Pobierz szczegółowe informacje o stawkach:
PDF Pobierz PDF